Sisältömarkkinointi verkkokaupassa

to 29.10.2020

Sisältömarkkinoinnin koulutuksessa perehdytään sisältöjen merkitykseen osana yrityksen markkinointia. Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille eväät johdonmukaiseen sisältösuunnitteluun ja sisältökalenterin käyttöön niin, että sisältömarkkinoinnista tulee luonteva osa markkinointia. Somesisältöjen lisäksi koulutuksessa käsitellään myös muita sisältömuotoja.

Tuloksellisen sisältömarkkinoinnin suunnittelu lähtee tavoitteiden rajaamisesta ja kohderyhmien tunnistamisesta, jonka perusteella sisällöille valitaan toimivimmat jakelukanavat tulosten optimoimiseksi. Sisältösuunnittelussa kannattaa ottaa huomioon eri digikanavien erityispiirteet sekä keitä niissä parhaiten tavoitetaan. Koulutuksessa perehdytään lisäksi siihen, miten jo toteutettuja sisältöjä kannattaa levittää ja miten ne profiloidaan eri kanaviin.

• Tehokas sisältöideoinnin prosessi
  • Vuosikello ja sisältökalenteri
  • Sisällöt ostoprosessissa
  • Asiakaspersoonat ja sisältökartan rakentaminen