Google Analytics ‑perusteet verkkokauppiaalle

ke 25.09.2019

Säännöllinen ja suunnitelmallinen verkkoliiketoiminnan kehittäminen vaatii tietoa verkkokaupan nykytilasta ja kehityskohteiden kartoittamisesta.

Google Analytics -perusteet verkkokauppiaalle on kolmen tunnin mittainen webinaarityyppinen etäkoulutus, joka tarjoaa perustietoa verkkokaupan analytiikkaan ja kävijäseurantaan Google Analytics -työkalun avulla.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus soveltuu MyCashflow-verkkokauppapalvelua käyttäville kauppiaille ja henkilöille, jotka haluavat hyödyntää analytiikasta saatavaa tietoa liiketoiminnan ja verkkokaupan kehityksessä. Parhaiten koulutus soveltuu kauppiaille, jotka ovat ehkä joskus kurkistaneet Google Analyticsin sisään, mutta eivät seuraa analytiikkaa säännöllisesti tai saa analytiikan numeroista ideoita liiketoimintansa kehittämiseen.

Koulutus tarjoaa perustietoa verkkokaupan analytiikasta ja Google Analytics -työkalusta osana verkkoliiketoiminnan ja verkkokaupan kehitystä. Koulutuksessa käydään läpi vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

• Miksi Google Analyticsiä käytetään?
  • Miten Google Analytics otetaan käyttöön MyCashflow'ssa?
  • Mistä kanavista verkkokauppaan tulee liikennettä?
  • Mistä kanavista verkkokaupan liikevaihto tulee?
  • Mitä tietoa verkkokaupan kävijöistä nähdään analytiikasta?
  • Mitkä ovat kaupan suosituimmat tuotteet ja mitä kaupan sisältöjä luetaan eniten?
  • Onko ostopolulla pullonkauloja tai ostamisen esteitä/hidasteita?
  • Mikä on enhanced ecommerce eli mitä ovat tehostetun verkkokaupan ominaisuudet?

Koulutuksen kesto 3 tuntia. Rajoitettu osallistujamäärä.

Google Analytics ‑perusteet verkkokauppiaalle
ke 25.09.2019
Tuomas Muurinen (Kuulu Oy)